XNA i wyświetlaniem grafiki

Własne projekty oraz implementacje.

Moderator: xxSlayeRxx

XNA i wyświetlaniem grafiki

Sponsor

Sponsor
 

XNA i wyświetlaniem grafiki

Postprzez dzakub » Wt paź 25, 2011 9:24 pm

Witam.

Programuje grę z gatunku RPG w XNA. Do tej pory wszystko było ok, ale powstał problem. Wcześniej wyświetlałem kilka grafik w moim projekcie i nie tworzyło to jakichkolwiek problemów. Niedawno postanowiłem wyświetlić kilka set tekstur i obrazków w moim projekcie. I co się okazało? Że nagle znacznie wzrosło złurzycie procesora (od 25% dla 600 tekstur do 35 % dla ok 1000 tekstur). Sprawdziłem to na innej grze (Heroes III) czy tez tak procesor ciężko przy tej grze pracuje. Okazało się że złurzycie procesora wynosiło od 0 do 2 %, a wyświetlał animację różnych obiektów (skrzynek ze skarbami, siedlisk potworów, budynków), obiekty tła (drzewa, góry) i wiele innych obiektów.

I teraz rodzi się moje pytanie. W jaki sposób mam wyświetlać tą grafikę by procesora tak mocno nie obciążać?
Za wszystkie pomysły i sugestie z góry dziękuje.
dzakub
New member
 
Posty: 1
Dołączył(a): Pn paź 24, 2011 10:14 pm

Re: XNA i wyświetlaniem grafiki

Postprzez johniak » Pn mar 26, 2012 12:16 pm

Ładujesz tekstury na pewno tylko raz? przez tekstury rozumiem Texture2d.
Całość pewnie działa wolno dlatego, że masz ogromnego fora który wyświetla Ci te 1000 tekstur.
Myślę, że najłatwiej będzie połączyć jak najwięcej tekstur jak się da w jedną.
johniak
New member
 
Posty: 2
Dołączył(a): Pn mar 26, 2012 8:45 am

Re: XNA i wyświetlaniem grafiki

Postprzez Day7 » Pn kwi 02, 2012 1:31 pm

Też mam wrażenie, że zamiast wrzucić tekstury raz to są mielone bez przerwy w gameloop'ie.
Avatar użytkownika
Day7
Member
 
Posty: 288
Dołączył(a): Wt paź 12, 2010 11:14 am
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Re: XNA i wyświetlaniem grafiki

Sponsors

Sponsor
 


Powrót do Projekty i kody źródłowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość